Yaban Mersininin Faydaları Nelerdir?

Yaban mersini çok fazla tüketilen bir meyve değildir. Lakin, son yıllarda ülkemizdeki tüketimi gittikçe artmaktadır. Bu artışın nedeni ise vücudumuza olan sayısız faydalarıdır. Yaban mersini, tüm meyve ve sebzelerin arasında en çok antioksidan barındıran besindir.

Yaban mersini faydalarından en önemlisi bu antioksidanlardan sağlanmaktadır. Yaban mersini serbest radikalleri vücudumuzda dengeler ve çoğalmasını engeller. Serbest radikaller, vücudumuzdaki hücreleri tahrip eden yapılardır. Fazlası ilerki dönemlerde hücre sorunlarına neden olabilmektedir. Ayrıca, serbest radikaller vücutta oksidatif strese yol açmaktadır. Kalp ve damar rahatsızlıkları, kanser ve diyabet, oksidatif stres nedeniyle tetiklenmektedir.

Yaban Mersininin Faydaları Nelerdir?

Yaban mersini yüksek oranda antioksidan barındırır.

  • Yaban mersini faydalarından ilki kalp sağlığının korunmasıdır. Yaban mersini meyvesinin kalp sağlığını koruduğu üzerinde yapılan pek çok araştırma ile kanıtlanmıştır. Tüm araştırmalarda yaban mersininin kalp hastalıklarından kalbi koruduğu belirlenmiştir.
  • Yaban mersininin kalp sağlığı dışında başka bir yararı ise kolesteroldür. Yaban mersini meyvesinin içerisinde bulunan antioksidanlar, damar tıkanıklığına neden olan kötü kolesterolü düşürüyor. Yüksek kötü kolesterol damar çeperine yapışarak damar tıkanıklığına neden olur. Bundan dolayı kötü kolesterolün düşük olması gerekmektedir.
  • Yaban mersininin içerisindeki antioksidanlar sayesinde vücuda verdiği yararlar saymakla bitmiyor. Antioksidanlar vücudumuz için çok önemlidir. Özellikle hafızanın üzerinde büyük etkisi olan antioksidanların öğrenmeyi kolaylaştırdığı ve düşünme yeteneğini geliştirerek hafızayı güçlendirdiği bilinmektedir.
  • Yaban mersini içerisinde bulunan antioksidanlar kanser hastalıklarının oluşmasını da engellemektedir. Yaban mersininin kanser hücreleri üzerindeki etkileri ise halen yapılan araştırmalar ile belirlenmeye çalışılmaktadır.
  • Yüksek tansiyonun da düşmesini sağlayan yaban mersinini günde 50 gram tüketmek yararlıdır. Yapılan araştırmaların az olmasından dolayı yaban mersininin yüksek tansiyonu tamamen düşürdüğü söylenememekte ama etkilerinin olduğu bilinmektedir.
  • Göz sağlığına içinde bulunan antosiyaninler sayesinde yaralı olan yaban mersini retina problemlerine karşı koruma sağlamaktadır. Ayrıca yaban mersini meyvesi yaşlı kişilerde oluşan katarakt oluşumunu da büyük ölçüde engellemektedir.
  • Yaban mersininin başka bir faydası da kan şekerini dengelemesidir. Kişilerde insülin direnci, metabolik sendrom ve tip 2 diyabet gibi rahatsızlıklarda kan şekerinin dengelenmesi çok önemlidir. Glisemik indeks değeri 40 – 53 arasında olan yaban mersininin 15 gramı 1 tane küçük boy elma ya da bir tane büyük boy portakal ile aynı miktarda şeker oranına sahiptir.
  • Son olarak yaban mersini kilo vermede de etkilidir. İçerisindeki besin liflerinden dolayı tok tutmayı sağlayan yaban mersini tatlı ihtiyacınızı da karşılayarak diyetinizi bozmanızı engelleyecektir. Ayrıca diyet sırasında sıklıkla yaşanan kabızlık sıkıntısı da yaban mersini ile giderilebilmektedir.

Yaban Mersininin Zararları Nelerdir?

  • Yaban mersininin bilinen büyük bir yan etkisi yoktur. Lakin her besin gibi yaban mersini de fazla miktarda tüketilirse bazı zararları olmaktadır.
  • Yaban mersininin çok fazla tüketilmesi aşırı kilo kaybına, kalp spazmlarına, hatta ölümcül sonuçlara neden olmaktadır. Bundan dolayı belli bir miktarda tüketilmesi tavsiye edilir.

Yaban Mersini Besin Değerleri

Yaban mersini, yüksek oranda diyet lifi içerir.

Yaban mersini, yüksek oranda diyet lifi içerir.

 

Leave a Reply