Brokolinin Faydaları Nelerdir?

Brokoli özellikle ülkemizde en sevilen sebzelerin arasında değil. Lakin brokolinin faydaları bir hayli fazla. Brokoli, en yararlı besinler arasında ilk 3′ de olabilecek kadar yararlı bir sebzedir. Brokoli üzerine yapılmış günümüze kadar 300′ den fazla araştırma vardır. Bu araştırmaların hepsinde de 3 tane sonuç ortaya çıkmıştır.

Bu araştırmalarda brokoli sebzesinin öncelikle vücuttaki hücre yapısını koruduğu ve kanser gibi hücrelerin yapılarının değiştiren hastalıkları önlediği belirlenmiştir. Ayrıca brokolinin kronik iltihaplanmayı da önlediği bulunun ortak sonuçlar ile belirlenmiştir. Son olarak ortak veriler brokoli sebzesinin serbest radikaller ile savaşarak vücudu çeşitli hastalıklara karşı koruduğu ve direnci arttırdığı da bilinmektedir.

Üstelin brokolinin faydaları sadece bunlarla sınırlı da değildir. Günde yaklaşık olarak 30 gr brokoli yemek sizin gün içerisinde ihtiyacınız olan C vitamininin neredeyse yarısını karşılamaktadır.

Brokolinin Faydaları Nelerdir?

Brokoli hücre yapısını korur ve vücudunuzun direncini artırır.

  • Brokoli, kanser hastalıklarına karşı korumaktadır. Brokolinin içerisinde bulunan maddeler vücudu toksinlerden temizlemekte ve hücreleri korumaktadır. Turpgiller ailesinde olan diğer bitkiler gibi brokolinin de kimyasal yapısı bir hayli karışıktır. Bundan dolayı içerisinde bulunan hangi maddelerin kansere karşı koruduğu netlik kazanmasa da genel manada brokoli tüketmek kansere karşı korumaktadır.
  • Brokolinin faydalarından biri de kalp ve damar sağlığını korumasıdır. Brokoli sebzesi bu rahatsızlıklardan korumayı kolesterolü düşürerek yapmaktadır. Eğer kolesterol gibi bir rahatsızlığınız var ise pişmiş ya da çiğ olarak brokoli tüketmeniz yararlı ve faydalı olacaktır.
  • Sadece brokoli yemek yüksek kolesterolü olanlar için bazen tek başına yeterli olamamaktadır. Bundan dolayı eğer kolesterol rahatsızlığı yaşıyorsanız, brokoli ile birlikte yeşil yapraklı besinler tüketmeli ve diyetinize uygun beslenmelisiniz.
  • Brokolinin faydalarından bir diğeri ise sindirim sistemine etkileridir. İçerisinde bulunan yüksek orandaki besin lifi ile brokoli sindirime yardımcı olmakta ve sindirimi kolaylaştırmaktadır.
  • Ayrıca brokoli mide zarını koruyan izotiosiyanit üretimini desteklemektedir. Bu sayede yeterince güçlenen mide, mide çeperinde oluşan rahatsızlıklar ve ülser gibi rahatsızlıklara karşı daha dayanıklı hale gelmektedir.
  • Brokoli diyet yapanların da en çok tükettiği gıdalar arasındadır. Hem çiğ hem de pişirilerek kullanılmasının yanı sıra çok düşük kalorisi sebebiyle kilo vermeyi kolaylaştırmaktadır. Ayrıca brokolinin içerisinde bulunun yüksek orandaki lifler çok daha uzun süre tok hissetmenizi sağlamaktadır. Ayrıca brokolide bulunan B vitamini, diyet sırasında çektiğiniz halsizliği giderecek ve size enerji vermektedir.
  • Ayrıca brokoli tansiyonun dengelenmesini sağlar. C vitamini ile bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlar. Güneş ışınlarından cildi korur. Göz sağlığını destekler ve kan şekerini dengeler.

Brokolinin Zararları Nelerdir?

  • Brokoli de pek çok sebze gibi fazla miktarda tüketildiğinde sıkıntılar yaşayabileceğiniz, yan etkileri olabilecek besinler arasındadır.
  • Eğer ishal sıkıntıları yaşıyorsanız brokoli gibi pek çok lifli besini hemen bırakmanız gerekmektedir.
  • Brokoli çok tüketildiğinde gaza da neden olmaktadır. Zaten gaz sıkıntıları yaşıyorsanız brokoli kullanımını dikkatli yapmanız gerekmektedir.

Brokolinin Besin Değerleri

Brokoli, içerisinde yüksek oranda C, A vitamini ve potasyum barındırır.

 

Leave a Reply