İncirin Faydaları Nelerdir?

Hem lezzet açısından, hem de içindeki besin değerleri açısından oldukça fazla tüketilen ve pek çok faydası olan dutgiller familyasından meyvedir. İncir meyvesinin neredeyse 800 farklı türü bulunmakta ve büyüklükleri, tatlıları renkleri birbirinden farklıdır.

İncirin Faydaları Nelerdir?

İncir, yüksek oranda lif içermesi sebebiyle diyet yapanlar tarafından tercih edilir.

  • İncir meyvesinin içerisinde vücut için oldukça faydalı olan özellikle kemik ve dişin yapısında önemli olan kalsiyum ve fosfor mineralleri fazla bulunur. Ayrıca incir meyvesi içerisinde fazla miktarda lif bulunur. Lif bulunması sebebi ile de sindirim sistemine oldukça faydalı bir meyvedir. Yine kemikler için oldukça gerekli olan magnezyum ve K vitamini de içeriğinde fazla olan besin ögeleridir. Çok tatlı olsa da kalori açısından düşük seviyede olması, diyet yaparken çok tercih edilmesine sebep olmaktadır. Elbette incirin faydaları bunlarla sınırlı değildir.
  • İncirin faydalarından biri de içerisinde fazlaca bulunan potasyum sayesinde kan basıncını yani tansiyonu dengelemesidir. Özellikle sodyum içeriği fazla olan besinlerin çok tüketilmesi sebebi ile tansiyon problemi ile karşı karşıya kalınmaktadır. İşte tam da bu durumda tansiyon hastalığına karşı alabileceğiniz önlem, potasyum içeriği zengin olan incir meyvesini tüketmektir. Tansiyon hastalığı, aynı zamanda kalp ve damar ile ilgili hastalıklara da sebebiyet vermektedir. Dolayısı ile beslenirken sodyumdan daha fazla potasyum içeriği olan sebze ve meyveleri tüketmek gereklidir.
  • İncir meyvesinin içerisinde yüksek oranda bulunan lif de kabızlık problemi olanlar için oldukça etkili bir tedavi yöntemi olabilir. Çünkü lif tüketimi bağırsakların daha rahat sindirim gerçekleştirmesini sağlar. İncir meyvesinde de fazlaca lif bulunduğundan kabızlığa karşı incir tüketimi oldukça etkili olacaktır. Ancak elbette sadece incir tüketmek yeterli değildir. Bol su içmek ve genel olarak beslenilen gıdalar lifli olmalıdır. Düzenli tuvalet alışkanlığı kazanmak da sindirime yardımcı diğer etkili yollardır. Sadece tazesi değil aynı zamanda kuru incir de bağırsak çalışmasına yardımcı olur. Hatta doğal olarak kurutulmuş incir, tazesine oranla sindirim konusunda daha etkilidir.
  • İncir meyvesinin içerisinde fazlaca magnezyum ve kalsiyum mineralleri bulunur. Bu mineraller de kemik sağlığı için oldukça önemli bir yere sahip ve yeterli miktarda tüketilmesi gereken besinlerdir. Bu besinleri alabilmeniz için içeriğinde yüksek miktarda bulunan gıdaları tüketmeniz gerekmektedir. Bu gıdaların en başlarında da incir gelmektedir. Ayrıca incirin içerisinde yine kemik sağlığı için oldukça önemli olan K vitamini de çokça bulunmaktadır.
  • Doğal olarak yetiştirilen incirlerin yine herhangi bir katkı maddesi koyulmadan yapılan kuru incirin faydalarından biri de antioksidan olmasıdır. Dolayısı ile vücut direncini arttırmaya yarar ve kansere karşı vücudu koruyucu etkisi vardır.
  • Tip 2 diyabet hastaları içinde incir vücuttaki şekerin emilimini yavaşlattığından oldukça faydalı bir meyvedir. Demir eksikliğinde kullanılır. Ayrıca içerisinde B grubu vitaminler de oldukça fazladır. İçerisindeki potasyum oranının yüksek olması kalp ve damar sağlığı için oldukça etkilidir.
  • Kolestrolün vücuttan atılmasını kolaylaştırır.

İncirin Zararları Nelerdir?

  • İncirin içinde fazla miktarda lif bulunduğundan eğer gereğinden fazla tüketilirse ishale sebep olabilir. Dolayısı ile bu da vücutta su ve tuz kaybına sebep olur. Bu da incirin zararlarından sayılabilir. Böyle bir durumla karşılaşıldığında incir tüketimine ara verilmeli ve bağırsak hareketlerinin normale dönmesi sağlanmalıdır. Ayrıca bol su tüketilmelidir.
  • Eğer kan şekeri ile ilgili hastalığı bulunup sürekli kontrol altında tutmayı sağlayan ilaç kullanımı söz konusu ise o zamanda günlük incir tüketimi ve miktarı konusunda doktorunuzla konuşmalı ve ona göre davranılmalıdır.

İncirin Besin Değerleri

İncir A vitamini, kalsiyum, potasyum, magnezyum ve lif bakımından zengindir.

Leave a Reply