Kestanenin Faydaları Nelerdir?

Kış mevsimlerinin vazgeçilmez aperatif yiyeceklerinden biri olan kestane, 4-5 metreye kadar uzanan ağaçlarda yetişmekte olup ılıman iklimleri sevmektedir. Sonbahar mevsimine doğru çıkan kestane besleyici olmasının yanı sıra yüksek kalorili bir besin kaynağıdır.

B1 ile B2 vitaminleri bakımından çok zengin olan kestanenin faydaları oldukça fazla olup aynı zamanda içinde farklı uçucu yağlarla birlikte potasyum, protein, kalsiyum, fosfor, ve magnezyum gibi mineral ve maddeler de içermektedir.

Protein açısından oldukça mükemmel bir besin kaynağı olan kestane özellikle de çocukların gelişme dönemlerinde önemli bir besin kaynağı olup kestanenin faydaları saymakla bitmeyecek kadar fazladır.

Kestanenin Faydaları Nelerdir?

Kestane, hücrelerin erken yaşlanmasını önler. Genç kalmanızı sağlar.

  • Kestane antioksidan özelliği dolayısı ile damar ve kemiklerde matriks oluşumunu engellemek suretiyle vücuda zararlı olabilecek olan serbest radikallerden korur.
  • İçeriğinde bulunmakta olan folik asit açısından zengin olan kestane bu özelliği sayesinde kolestrole karşı düzenleyici etkide bulunarak kalp sağlığını korur ve bu sayede vücudun dinç kalmasına neden olur.
  • Çok sık tüketilen besinlerden biri olan kestanenin faydaları dolayısı ile pek çok hastalığın tedavisinde kullanılması ile birlikte sakinleştirici etkisi de bulunmaktadır.
  • Kestane tüketimi hücrelerin erken yaşlanmasını önleyerek vücudun genç kalmasını sağlar.
  • Vücudun toksinlerden arınması için de oldukça etkili olan kestane ateşli hastalıklar için de son derece faydalıdır.
  • Kestane, ileri yaşlarda oluşabilecek Alzheimer ve unutkanlık gibi rahatsızlıkların önlenmesi açısından düzenli olarak tüketilmesi beynin güçlenmesi ve sağlıklı kalması açısından da ayrıca önemli bir besindir.
  • Kanser önleyici etkisi bulunan kestane özellikle akciğer kanserini önleme konusunda oldukça etkilidir.
  • Kestane kemik hastalarına karşı koruyucu niteliktedir. İçeriğinde bulunmakta olan kalsiyum iskelet ve kemik sistemini güçlendirmektedir.
  • Kestanenin içeriğinde bulunan B vitamini dolayısı ile nörolojik rahatsızlıklara karşı da koruyucu etkisi bulunmaktadır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirmesinin yanı sıra kestane, hastalıklara karşı vücut direncini de arttırır.
  • Zayıflamak isteyenler için de sıklık ile önerilen kestane yemekten bir saat önce tüketilmesi halinde tok kalmaya neden olur.
  • Kestane cinsel gücü arttırma etkisi de bulunan bir besin kaynağıdır.
  • Prostat kanseri hastalığında da önleyici etkisi bulunur.
  • Tüm bunların yanı sıra kestanenin sadece içi değil kabukları da büyük şifa kaynağıdır. Kabukların kaynatılarak içilmesi durumunda ilaç görevi görmektedir.
  • En çok lif içeren besinlerden biri olması kestaneyi glisemik indeksi düşük bir besin yapar ki bu durumda kan şekerinin hızla değil yavaş bir biçimde yükselmesini sağlar.

Kestanenin Zararları Nelerdir?

  • Kestanenin zengin lif içeriği dolayısı ile ishal sürecinde tüketilmemesi gerekir.
  • Aşırı şekilde kestane tüketimi şişkinlik ve bazı sindirim sitemi problemlerinde yol açar.
  • Damar sertliği, şeker ve tansiyon rahatsızlıkları yaşayanların fazla kestane tüketiminden kaçınmalıdırlar.

Kestanenin Besin Değerleri

Kestane, kalsiyum, magnezyum, potasyum ve C vitamini bakımından zengindir.

Leave a Reply