Armudun Faydaları Nelerdir?

Armutlar ile elmaların yakın akraba oldukları bilinmektedir. Nasıl elma pek çok rahatsızlığa iyi geliyor ve çok yararlı meyve ise armut meyvesi de hem pek çok rahatsızlığa iyi geliyor hem de birçok yararı bulunuyor. Armudun faydaları armudun çeşidine göre çok büyük değişiklikler göstermez. Japon armudundan tutun da Deveci armuduna kadar pek çok armut çeşidi vardır.

Ülkemizde armut meyvesi bol miktarda yetişmektedir. İnce kabuklu bir meyve olan armudu bol bol bulduğumuz için çok şanslıyız aslına bakarsanız. Yaz ve kış fark etmeksizin armut meyvesini bulabilirsiniz. Yaz aylarında çok fazla görülmese de kış ve sonbahar ayları armudu en bol bulabileceğiniz aylar arasındadır.

Armudun hem tadı güzeldir hem de vücuda ve sağlığa pek çok yararı vardır. Lakin unutmamak gereklidir ki her besin gibi armudun da fazla tüketimi bazı sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir. Bundan dolayı her besini armut da dahil olmak üzere dikkatli tüketmelisiniz.

 Armudun Faydaları Nelerdir?

Armut, folik asit içermesi sebebiyle hamileler ve emzirenler için oldukça faydalıdır.

  • Armudun öne çıkan faydalarının başında sindirimi kolaylaştırması vardır. Orta boylarda bir armut 5.5 gr kadar besin lifi içermektedir. Günlük lif ihtiyacımız 21 – 38 gr arasındadır. Bu veriler armudun lif bakımından ne kadar zengin olduğunu ortaya koymaktadır. Özellikle lifler beslenme için çok önemlidir. Armut da lifli bir besin olduğundan dolayı kabızlık sıkıntılarınız var ise bu sorunu düzenlemektedir.
  • Armudun içerisinde sağlıklı besin maddeleri bulunmaktadır. Armudun içerisinde 212 mg potasyum vardır. Potasyum vücudumuzun su dengesini düzenlemek için önemlidir. Ayrıca potasyum kasların gerektiği gibi çalışması için de önemlidir.
  • Armudun faydalarından birisi de kanın pıhtılaşmasına yardımcı olmasıdır. Bu yararının kaynağı ise içerisinde bulunan K vitamininden gelmektedir. Ayrıca vücutta K vitamini azaldığında diş eti ve burun kanamaları da artmaktadır. K vitamini vücuttaki proteinlerin harekete geçmesini de sağlamaktadır. Aynı zamanda armudun içerisinde bulunan K vitamini kemik dokusunu korur ve kanı ve de böbrekleri besleyen n önemli maddedir.
  • Armut meyvesi kalbi korumaktadır. Ayrıca tip 2 diyabet riskini düşürmektedir. Armut, C vitamini yönünden zengin bir meyvedir. C vitamini enfeksiyonları önleyerek bağışıklık sistemini güçlendirmektedir.
  • Armudun faydalarından başka biri ise hamileler ya da emziren kadınlar için önemli olan folik asit içermesidir.
  • Ayrıca armudun içerisinde bulunan potasyum yüksek tansiyonu engellemeye yardımcı olmaktadır.
  • Armudun içerisinde bulunan bor maddesi vücudun kalsiyum maddesini tutması için çok önemlidir.

Armudun Zararları Nelerdir?

  • Armudun içerisinde bulunan şekerden dolayı özellikle diyet yapanların ve diyabet hastalarının dikkatli bir şekilde tüketmeleri gerekmektedir.
  • Her lifli besinde olduğu gibi armudu da ishalseniz tüketmemelisiniz.
  • Tüm gıdalar gibi armudu da çok fazla tüketmek zararlı olmaktadır. Bundan dolayı haftada 2-3 armut tüketilmesi tavsiye edilmektedir.

Armudun Besin Değerleri

Armut C vitamini, potasyum ve lif yönünden zengindir.

Leave a Reply